ساخت تانگرام های زیبا و خلاقانه در کلاس چهارم

مورخ 20 مهرماه 1399دانش آموزان پایه چهارم دبستان دخترانه امام حسین(علیه السلام) با کمک معلم خود سرکار خانم کمالی توانستند تانگرام های زیبا و خلاقانه ای را بسازند.

به گزارش تبار، تانگرام چیست و از کجاآمده است ؟

تانگرام يا تنگرام در چين قدمتي طولاني و کهن دارد و برمي گردد به اتفاقي که مشخص نيست افسانه است يا واقعيت.

مي گويند روزي مردي چيني در حال حمل يک کاشي مهم و ارزشي بوده است و آن کاشي از دست مرد چيني رها شده ، به زمين مي خورد و مي شکند.

کاشي به چند قسمت تقسيم مي شود:

دو مثلث بزرگ ، دو مثلث کوچک ، يک مثلث متوسط ، يک مربع و يک متوازي الاضلاع

مرد چيني که از اين اتفاق بسيار ناراحت مي شود شروع به تلاش مي کند و قطعات کاشي را کنار هم مي گذارد تا شايد بتواند کاشي را به شکل اول درآورد. در همان زمان مرد متوجه مي شود که با اين قطعات کاشي هزاران شکل ديگر مي تواند بسازد. اما نتوانست شکل اول کاشي را بسازد.

پس از آن تانگرام در چين به شکل کتاب درآمد و اولين بار توسط M. Donnaldson با يک کشتي تجاري به امريکا برده شد و آنجا بود که اين کتاب به شکل گسترده تري چاپ شد.

کتاب تانگرام پس از گذر زمان و استقبال عموم تبديل به يک سرگرمي از نوع فکري شد و امروزه براي سنين مختلف در فروشگاه هاي سراسر جهان يافت مي شود.

بازی فکری ”تنگرام“ (Tangram) که در ایران به ”تانگرام“، ”تانگو“ و ”توانگو“ هم معروف است، از جمله بازی‏ های هوشی و فکری است که برای گروه سنی ۵ سال به بالا توصیه می‏شود. این بازی بسیار ساده و جذاب و در عین حال فکری است. اگر بتوان سودوکو (Suduko) را یک بازی ساده‏ ی جبری برای تمام رده‏ های سنی دانست، تنگرام یک بازی ساده ‏ی هندسی برای تمام رده ‏های سنی است که به بالا بردن خلاقیت هندسی کودکان کمک شایانی می‏کند.

انتهای پیام/


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 16.7/20