تدریس مجازی ؛ پایه پنجم

مورخ 25 فروردین ماه 1399 فصل ششم از کتاب ریاضی برای دانش آموزان پایه پنجم دبستان دخترانه امام حسین(علیه السلام) به همت معلم مربوطه سرکارخانم موسوی نیک به صورت مجازی تدریس شد.

به گزارش تبار، با گسترش بیماری کرونا در بیش از ۱۴۵کشور جهان، که همه گروه‌های سنی را درگیر کرده است، یکی از نخستین نهادهایی که در معرض آسیب جدی قرار دارند، مراکز آموزشی است. مراکز آموزشی که محل تجمع تعداد زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها است، در گام نخست تعطیلی طولانی مدتی را در این کشورها ایجاد کرد. کشور چین هم که به عنوان کانون شیوع این ویروس در جهان شناخته شد، پیشگام این امر در دسامبر سال ۲۰۱۹ بود.

اما نکته‌ای که در این بین از اهمیت زیادی برخوردار شد، تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی است نه «فرایند یادگیری»! به عبارتی کشور چین با این شعار که «مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل است؛ لکن آموزش و یادگیری تعطیل نیست»، پیشگام این حرکت شد. با این اقدام سازوکارهای بسیار گسترده‌ای برای پیشبرد امور آموزشی و تحقیقاتی با تمرکز بر بستر فضای مجازی و آموزش از راه دور طراحی و تدوین شد که فعالیت آموزشی را تحت هیچ شرایطی تعطیل نکرد.

به امید روزی که بابرگشت به روال عادی وبازگشت دانش آموزان به مدارس،درکنار تدریس های گذشته از شیوه های نوین آموزشی نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20