برگزاری کلاس مهارت های زندگی

مورخ22 آذرماه 1401 کلاس مهارت های زندگی برای دانش آموزان برگزار شد.

همان طور که می دانیم در برهه های مختلف زندگی با مشکلات زیادی روبرو می شویم که بهتر است از کودکی با بخشی از این مشکلات آشنا شوند تا در بزرگسالی دچار یاس و نا امیدی نشوند. با آموزش چنین مهارت هایی کودکان یاد می گیرند در بزرگسالی با مواجهه رویدادهای مختلف بهترین عکس العمل را از خود نشان دهند.

عقاید، طرز فکر و عادتی که فرد در کودکی با آن ها مواجهه می شود به او کمک می کند که در بزرگسالی چگونه رفتار کند که سبب شکست یا موفقیت آن فرد شود.

در چهار دهه اخیر آموزش مهارت های زندگی به کودکان مورد توجه ویژه ای در جهان قرار گرفته است. اما در کشور ما می توان گفت تقریبا یک دهه است که بر روی آن کار شده است.

مهارت های ویژه ای که در ایران بیشتر به آن می‌پردازند، عبارت است از ؛ مهارت تفکر خلاقانه، مهارت تصمیم گیری، مهارت حل مسائل، مهارت ارتباط موثر با دیگران، مهارت چگونگی مقابله با استرس، مهارت چگونگی مقابله با هیجان ها، مهارت همدلی کردن با اطرافیان، مهارت آگاهی کامل از شخصیت خود و …..

از این رو با هماهنگی مراقب سلامت آموزشگاه سرکارخانم گل محمدی با مسئولین مرتبط در مرکز بهداشت شهرستان ، سرکارخانم حاجی آبادی روانش شناس مربوطه آموزش های لازم در خصوص مهارتهای زندگی را به دانش آموزان ارائه کرد .

انتهای پیام/


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20